Friday, December 21, 2018

Coretan akhir 2018

Salam sohabat dan saing semua.
Sudah hampir menjangkau 7 tahun penulisan blog ini terhenti dek kerana perubahan aturan harian samaada dalam kerja dan liburan.
Saya tetapkan jalur masa mengimbau tahun tahun terdahulu menyebabkan penulisan blog terhenti.
1. Media sosial
Tidak dinafikan, media sosial seperti Facebook menjadi medium pengganti penulisan blog yang lebih mudah serta mesra pengguna. Teknologi semakin kehadapan dan adakalanya beberapa teknologi yg dulu dirasakan canggih sudah mula tidak lagi begitu relaven dengan aturan semasa. Penulisan diblog hanyalah coretan serta lebih pada catatan bagi rujukan ilmiah ataupun catatan peribada yang ingin kita kongsikan buah fikiran yang difikirkan pada yang gemarkan penulisan blog.
Saya cuba untuk mencari apps yang sesuai bagi mudah dalam penulisan blog, sehinggalah blogger melancarkan apps khas ini. Penulisan blogger ini tidak lagi memerlukan kita dihadapan pc serta jari jemari rancak menaip papankekunci pc.. Sebaliknya, jari rancak menaip pada paparan skrin telefon.
Semenjak iphone dilancarkan, telefon pintar semakin berkembang dari zaman kegemilangan nokia sehingga lah syarikat gergasi besar seperti Huawei dari cina terus memperkukuhkan tekbologi telefon pintar hari ini yang dirasakan amat amat memudahkan pencarian maklumat serta sebahagian keperluan dalam kehidupan seharian.
....... Bersambung pada post blogger seterusnya...

"Set a goal that makes you want to jump out of bed in the morning.. "

No comments: