Thursday, June 4, 2009

Minggu pertama cuti sekolah dan Persamaan

Minggu pertama cuti penuh dengan masa bersama keluarga dan rakan-rakan. Pernahkah kita tefikir kita berkongsi persamaan dengan rakan yang jauh beratus kilometer dari kita? Mungkin hal demikian jarang-jarang berlaku kepada kita semua. Tetapi bagi saya perkara ini terjadi tanpa disedari.. Pernahkah anda menyayikan sebuah lagu dan tiba-tiba rakan anda menyayikan lagu tersebut? Pernahkan anda meminati sesebuah lagu dan tiba-tiba rakan anda menggunakannya sebagai ringtone? Pernahkan anda memakai baju yang sama warna dengan rakan secara kebetulan? Pernahkah anda ke suatu tempat dan tiba-tiba berjumpa dengan rakan tanpa dirancang? Itu semua merupakan satu persamaan yang pasti ada dalam diri anda dan rakan-rakan anda....

DEWA 19 - PUPUS
Aku tak mengerti �
apa yang kurasa,
Rindu yang tak pernah �
begitu hebatnya
Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu �
Meski kau tak akan pernah tahu
Aku persembahkan �
hidupku untukmu,Telah kurelakan �
hatiku padamu,Namun kau masih bisu �
diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara �
Chorus:Baru kusadari �
Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku �
Semoga waktu akan mengilhami sisi hatimu yang beku,
Semoga akan datang keajaiban,
hingga akhirnya kaupun mau
Aku mencintaimu
Lebih dari yang kau tahu �
Meski kau tak kan pernah tahu �

No comments: