Cara kerja...

Dalam menyelesaikan tugasan terdapat pelbagai ragam..hehehe
Pernah atau tidak anda perhatikan cara orang sekeliling menyelesaikan tugasan mereka?
Adakalanya kita akan ketawa... ada kalanya kita rasa bosan... adakalanya kita akan merasa marah... Tapi kita kenalah juga cermin-cerminkan diri kita sebelum melihat orang lain.. inilah yang menjadi benteng bagi kita untuk mengelakkan berlakunya sebarang konflik sesama rakan setugas atau rakan kerja.

Bagaimana sekiranya anda berhadapan dengan rakan yang buat cam best jer...hehheh.. Senang sahaja, buat per kisahkan dia..biarkan sahaja.. asalkan dia tidak mengganggu ketenteraman anda....heheh

Bagaimana sekiranya anda berhadapan dengan rakan yang kaki bodek....heheheh..senang juga, sampai masanya orang akan nampak juga yang dia tu kaki bodek...

Bagaimana sekiranya anda berhadapan dengan rakan yang kaki baran...heheh.. susah jugak nie.. adamasanya silap-silap kena tepis menepis gak nie... jadi lengkapkan diri dengan 2,3, bijik buah silat....huhuh

Bagaimana sekiranya anda berhadapan dengan rakan yang egois...hehhe.. ikut jer ego dia tu, orang cam nie kita tidak boleh merendahkan egonya, kalo tidak dia mudah terasa dan sebenarnya jiwanya cukup sensitif serta cepat terasa walaupun dia nampak dari luaran begitu berkarisma..hehheeh

Bagaimana sekiranya anda berhadapan dengan rakan yang sentiasa dalam keadaan serabut... ehhehe.. jadilah pendengar yang setia dan ambillah pengalaman yang dia tempuh itu sebagai iktibar serta pengajaran supaya diri kita dapat elakkan dari perkara yang tidak sepatutnya...

Kesimpulanya, anda cuba-cubalah perhatikan bagaimana cara rakan-rakan sekeliling bekerja... Sesungguhnya alam pekerjaan ini amatlah mencabar dari alam persekolahan dan belajar dulu...hehehehehe

Album




Album boring jaga periksa OTI 1




















Tahniah Hafiz serta pasangan dan Aida Farahan serta pasangan

Salam bloggers..
dah lama tidak menulis, Alhamdulillah..
cuti sekolah kembali walaupun tidak digunakan bagi berehat serta bercuti sebenar-benarnya..
Tahniah kepada rakan IPBAku dahulu, Hafiz dan pasangan serta Aida Farahan serta pasangan kerana telah melangsungkan perkahwinan diwaktu cuti sekolah ini..
Semoga kalian menempuh alam berumahtangga dengan lapang hati serta berbahagia sehingga akhir hayat..
Soalan cepumas yang sering ditanya.. hehehe.. bila tibanya giliranku?
Setiap orang mempunyai waktunya.. masanya akan tiba jua..
Belum mengena lagi tu...hehhehe
Walaaupun telah melabuhkan joran, ikan idak mau lagi makannya..hehehh
Tunggu lampu hijau serta ingin kenal lebih rapat lagi...heheh
Sampai waktunya akanku war-warkan kepada kalian...
Sekali lagi, Tahniah buat kalian berdua...

Kasih Yang Tak Dianggap - Kumpulan Kertas

aku mentari
tapi tak menghangatkanmu
aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
akulah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
sebagai kekasih yg tak dianggap
aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

Tears - x Japan

doko ni yukebaii anata to hanarete
ima wa sugisatta toki ni toikakete
nagasugita yoru ni tabidachi wo yume mita
ikoki no sora mitsumete kodoku wo dakishimeta
nagareru namida wo toki no kaze ni kasanete
owaranai anata no toiki wo kanjite
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
LONELINESS YOUR SILENT WHISPER
FILLS A RIVER OF TEARS
THROUGH THE NIGHT
MEMORY YOU NEVER LET ME CRY
AND HEAR, YOU NEVER SAID GOOD-BYE
SOMETIMES OUR TEARS BLINDED THE LOVE
WE LOST OUR DREAMS ALONG THE WAY
BUT I NEVER THOUGHT YOU'D TRADE YOUR SOUL TO THE FATES
NEVER THOUGHT YOU'D LEAVE ME ALONE
TIME THROUGH THE RAIN HAS SET ME FREE
SANDS OF TIME WILL KEEP YOUR MEMORY
LOVE EVERLASTING FADES AWAY
ALIVE WITHIN YOUR BEATLESS HEART
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
nagareru namida wo toki no kaze ni kasanete
owaranai kanashimi wo aoi bara ni kaete
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
nagareru namida wo toki no kaze ni kasanete
owaranai anata wo toiki wo kanjite
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE
DRY YOUR TEARS WITH LOVE

Na o Mie..???

Kena dengan Episod drama melayu.. masing2 dah hampir penamatnya...
mlm ini drama Nigina final Episode..
maybe Na O Mie minggu depan.. tetapi demam drama Melayu dengan penipuan yang berlaku selama berepisode2 ini tidak mampu menandingi drama Nur Kasih...ehhehe

Nidji - Dosakah Aku

dosakah aku mencintaimu...
mendampingimu...
inginkanmu...
aku manjadi...
diri sendiri...
tak peduli...
apa kata dunia...
ku nanti hari ketika...
cinta datang...
cinta menang...
jadi sayangku...
bertahanlah...
bila terkadang mulutnya kejam...
peluklah aku...
jangan menyerah...
mereka bukan hakim kita...
bintang yang mempertemukan kita...
cinta yang mempertahankan kita...
ooh...tuhan dengarkan doa...
dari cinta yang terlarang...
rasa yang mempersatukan kita...'
cinta yang mempertahan kita...
ooh...tuhan dengarkan doa...
dari cinta yang terlarang...
cinta dan rasa bersatu di doa...
berharap cinta kita yang terlarang...
berharap cinta kita yang kan menang...

Nigina

Isey,2,3 menjak ni tak dapat nonton tv.. Amat-amatlah sibuk sekali...
Bebaru nie ader yang cakap Drama nie best, so aku pun layan la..
Menariknya, best ah lagu temanya...hehheeh....

Nigina
Apakah yang membara
Di hati kecilmu
Kiniku terharu sayu
Nigina
Gadis timang dimanja
Membelai rindu
Melagu harapan seribu
Nigina
Ke sini dan ke sana
Kekosongan menyiksa
Robohnya persada bahagia
Potret dan waktu
Mengusik dikalbu
Mencuit sendu
Kau anak semesta
Impikan keindahan berjuta
Oh… oh… malam meratapi
Lembaran tragedi laramu ini
Kian dilamun ilusi
Kian membakar diri
Kau ibarat kuntum bersemi
Menunggu mentari
Memancar fitrah pagi
Agar mimpi sucimu abadi