Monday, June 15, 2009

Lawak "cinta" dari rakanku....

Petikan dari blog rakanku yang dilinkkan....


"Penulis pernah menyatakan "hanya orang bodoh yang mahukan aku". Siapalah agaknya wanita malang tersebut. Rakan penulis mungkin orang yang paling gembira mendengar berita ini kerana beliau orang paling bersemangat untuk berkahwin secepat mungkin dengan "Cinta".Penulis mendoakan agar rakan penulis cepat cepat mendapatkan temannya kerana penulis ingin bermain dan bergurau senda dengan anak beliau nanti. Amin..."


Siapalah "cinta" yang dimaksudkan tu yer...Adakah rupanya seperti seorang artis?Adakah seorang guru? Adakah seorang kerani? Adakah seorang..... Huh cukup banyak lagi persoalan Adakah yang difikirkan... Memang bertuah betul kalau dapat mengenali dan berada bersebelahan dengan "cinta" semasa membaca blog rakanku yang seorang ini, pasti aku dan "cinta" akan ketawa berpanjangan.


Apa lah yang ditunggu oleh rakanku yang seorang ini, rasanya dia hanya tidak mengetahui bahawa ada insan yang hanya berdekatannya sahaja yang menunggu masa berjumpa dan dijumpai...

Gurauan yang berpanjangan dengan rakanku yang seorang ini akhirnya mencetuskan ilham dalam penulisan blognya.


Nasihatku pada sahabatku yang seorang ini.....

Memang betul, kita hanya perlu mencari mana yang betul-betul terasa dekat dan mesra dengan diri kita. Yang penting sekali dapat membahagiakan serta dapat mengharungi ranjau kehidupan bersama tidak kira samaada suka ataupun duka. Hehehe.. Nak tulis banyak-banyak pun rasa takut kerana aku pun masih dalam pencarian "cinta"...


Adakah "cinta" telah aku jumpai sekarang ini? Hehhehe... Jauh tetapi terasa dekat, tidak mahu memaksa.. tetapi sekiranya betul "cinta" telah ditakdirkan denganku akan aku segera infokan kepada rakanku yang seorang ini.....Bagaimana "cinta"? Kalau sedang membaca penulisan ini infokan supaya dapat aku beritahu kepada sahabatku yang seorang ini.... d:)


Adakah ini "cinta"? Hihihihhih.... :)



DAN-SHEILA ON 7


Dan

Bila esok datang kembali

Seperti sedia kala

Di mana kau bisa bercanda

Dan

Perlahan kau pun

Lupakan aku mimpi buruk mu

Dimana telah ku tancapkan duri tajam

Kau pun menangis menangis sedih

Maafkan aku

Dan

Bukan maksud ku

Bukan ingin ku melukaimu

Sedarkah kau di siniku pun terluka

Melupakanmu menepikanmu

Maafkan aku

Lupakanlah saja diriku

Bila itu bisa membuatmu

Kembali bersinar

Dan berpijar seperti dulu kala

Caci-maki saja diriku

Bila itu bisa membuatmu

Kembali bersinar

Dan berpijar seperti dulukala

1 comment:

-fendi- said...

em... menarik cite tu...
siapakah gerangan teman yg diceritakan tu....

mcm byk maksud yg tersirat...

hehehhe