Saturday, June 27, 2009

Antara minat dan hobi...

Adakah ada perbezaan antara minat serta hobi?
Saya minat mambaca buku... Hobi saya memancing...
Mengikut persepsi saya, keduanya adalah berbeza. Hobi hanya kita lakukan bila kita berkelapangan.. Minat pula adalah perkara yang kita sanggup lakukan apa sahaja biarpun perkara itu diluar jangkauan kita. Itulah perbezaan bagiku antara minat serta hobi. Perkara ini terlintas bila ada rakan merasakan aku telah berubah minat kepada aktiviti lain daripada yang kebiasaannya aku lakukan. Mengapa perlu persoalkan? Minat Insyaallah tidak akan berubah, tetapi mungkin selepas ini akan diperlahankan secara berperingkat. Hobi pula kan tetap jadi hobi bagi mengisi masa lapang...




Kertas - Kekasih Yang Tak Di Anggap

aku mentari tapi tak menghangatkanmu

aku pelangi tak memberi warna di hidupmu
aku sang bulan tak menerangi malammu
aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan
selalu itu yg kau ucapkan padaku

reff:
sebagai kekasih yg tak dianggap

aku hanya bisa mencoba mengalah
menahan setiap amarah
aku sang bulan tak menerangi malammu

aku lah bintang yg hilang ditelan kegelapan

repeat reff

sebagai kekasih yg tak dianggap

aku hanya bisa mencoba bersabar
ku yakin kau kan berubah

No comments: